Sára Hold
Pašíkové hry
Má první performance, při které jsem využila skutečnou hlavu mrtvého prasete. Performance jsem opakovala dvakrát - poprvé v Praze - Studio Alta a podruhé na dokumentárním festivalu Ji.hlava. Prasečí hlavu jsem zdobila stejnými piercingy, které zdobí můj obličej, také jsem mu roztáhla uši. Vnímám rovinu podobnosti člověka s prasetem, jak genetickou tak i vizuální co do struktury kůže, orgánů ale také i chování. Ve svých dvaceti jedna letech jsem poprvé vkročila do řeznictví, abych hlavu sehnala. Od útlého věku nejím maso, ani nevím, jak chutná, ale dotýkat se mrtvých zvířat mi nikdy nebylo cizí. Jako součást performance by se dalo považovat i převážení hlavy. Musela jsem přemýšlet, kdy hlavu zamrazit a poté rozmrazit, a taky jak ji převést - chladící box na orgány plný ledu. Hlava musela zůstat čerstvá, aby se dále mohla zpracovat. První hlava skončila ve psím útulku a hlavu druhou snědl můj kamarád s jeho otcem a zbytky snědli jejich psi.