Karolína Tomanová
Self já
Klauzurní práce
Ve své práci se zaměřuji na sama sebe, snažím se porozumět sama sobě a najít k sobě tu sebelásku, která mi chybí. Vlastně tento formát, kterým jsou zrcadla a staré nefunkční telefony, je nejpoužívanějším mediem pro nás, jelikož se každé ráno probouzíme, koukáme do telefonu, po sléze se jdeme upravit do koupelny před zrcadlo. A zároveň jsme neustále připojeni k síti, či kontrolujeme náš vzhled: zda náhodou nemáme nějaký pupínek, který nechceme, či zda nejsme rozcuchaní; stále tam jsme my a náš obličej. A díky naší fotce na internetu či sociálních sítích nás naši přátelé mohou poznat, či se s námi noví lidé díky našemu obličeji seznamují. Dokonce v určitých případech si nás mohou vybírat podle vzhledu, kde posuzují, zda máme reprezentativní vzhled pro jejich firmu. Já jsem si v tomto vždy nedůvěřovala a neměla jsem se ráda, stále jsem se schovávala pod nějakými maskami a neměla jsem v oblibě focení či natáčení sebe sama. Je to pro mě někdy i frustrací se koukat do zrcadla, či si udělat s kamarády selfie. Napadlo mě použít zrcadla a staré nefunkční telefony různé značky, tvaru a velikosti jakožto moderní plátno pro autoportrét. Vlastně historický portrét králů či jiných lidí na plátno je takové historické selfie, je to vlastně také zachycení nějakého jejich momentu, či dobrého nebo špatného období a i zachycení jejich stáří nebo růstu. Sesbírala jsem od známých a přátel nějaké staré nefungující telefony, které už nepotřebují, a nakoupila několik zrcadel. Stále jsem se na sebe koukala a zachycovala svůj výraz malbou mého autoportrétu. Můj mozek si stále určoval barevnost, někdy jsem tvořila podle reálné barevnosti mého obličeje, někdy jsem se nechala unést a nechala jsem své podvědomí vybírat barvy, proto vznikly abstraktní a různě barevné autoportréty. Občas se i stalo, že jsem byla znechucena svým výtvorem a různě jsem ho rozmazala tak, aby nešel poznat můj obličej.